Dags att bli stark

Go kväll på er!

Blir bara ett kort inlägg med en liten avstämning så här på söndagskvällen. Veckan har varit kanon! Jag har verkligen blivit uppmärksam på att det händer saker med min kropp även om vågen inte har varit min vän. Jag har fått flera kommentarer om att jag ser smalare ut och kunnat shoppa byxor i mindre storlek än min vanliga. Heja heja!

Träningen har gått bra och jag är verkligen superglad att löpningen funkar så bra och att mitt knä är med på noterna. När jag gav mig på att springa i våras så ville inte mitt högerknä springa lika gärna som jag och sa ifrån. Men denna gång känner jag ingeting (ta i trä). Jag är extremt mörkrädd och trodde aldrig att jag skulle uppskatta att springa ute på kvällarna men det är faktiskt riktigt skönt och jag kom på mig själv med att se fram emot kvällsrundan. Det är skönt att vara ute själv i kvällsmörkret med sina tankar. Det har blivit 3 löprundor på ca 5 km vardera och två turer till gymmet. Styrketräningen är det dock ingen ordning på och jag har kört lite det jag har känt för. Ska styra upp det till veckan som kommer och göra ett riktigt 3-splitt-pass. Delar så klart med mig när det är klart.

Jag känner mig verkligen motiverad till att satsa på styrketräningen och känner själv att gå ner i vikt inte är det viktigaste. Jag är hellre lite större och vältränad än smal och mager. Så styrketräningen ska få extra fokus här framöver. Klickade hem lite kosttillskott från fitnessguru här ikväll också och visar upp alla godsaker när de kommer.

Kosten kommer jag att justera lite. Jag kommer fortfarande att satsa på lågkolhydrat och glutenfritt men kommer inte att vara fullt lika fanatisk som tidigare. Jag har satt en gräns för mig själv på ca 50 gr kolhydrater per dag. Jag kommer att dra ner lite på fettet för att istället öka på proteinintaget i förhoppning om att det ska bli en bra kombo med min styrketräning. Socker har så klart fortfarande ingen plats i min kost.

Sist så vill jag tipsa om en grym tjej som ni kan följa både på hennes blogg och på instagram. Jag har följt henne länge och hon är verkligen en inspiration! Hon har gjort en stor viktnedgång och satsar nu fullt ut på styrka och en stark kropp. Hon är verkligen grym! Följ Emelie på instagram där hon kallar sig @memschi och på hennes blogg.

Annika

Lämna en kommentar