Recept: Lågkolhydrat-kex

Idag testade jag en ny variant på fröknäcke men det blev mer som kex. Utgick från ett recept men gjorde det till min egen variant. Det blev sprött och gott och jag kan tänka mig att testa lite olika kryddningar på det för att variera det.

Lågkolhydrat-kex, ca 20 bitar

  • 0,75 dl mandelmjöl
  • 0,75 dl kokosmjöl
  • 0,75 dl hela linfrö
  • 0,5 dl sesamfrö
  • 2 ägg
  • 1 tsk bakpulver
  • salt
  • 0,75 dl vatten

Blanda de torra ingredienserna  en skål. Blanda sedan ner ägget och därefter vattnet. Kavla ut mellan två bakplåtspapper. In i ungnen på 175 grader i ca 10 min. Ta ut och skär i bitar. In i ugnen igen i ca 60 min på 75 grader. 

Jag delade upp brödet i 20 bitar och då blir innehållet så här per bit: 48 kcal, 0,6 gr kolhydrater, 2,2 gr protein, 4,3 gr fett

IMG_3507[1]

Kommentera

