Sammanfattning av vecka 42

Så då var den tredje veckan av mitt 100dagars-projekt slut. Läs mer under taggen #iwillbeinthebestshapeofmylifeby2015. Det har inte varit en helt enkelt vecka. Det har varit massa privat strul och tjafs med en vän som har stulit energi från det jag verkligen vill lägga min energi på just nu dvs träning och kost. Det ska bli skönt med en ny vecka!

Träningen har gått bra och jag har fått gjort det som jag satt upp som mål för mig själv – 2 gruppträningspass (cardio) och 3 styrka. Fokus har inte varit helt 100 under gympassen för tankarna har vandrat iväg men jag har i alla fall fått gjort det jag skulle. Men jag måste verkligen bli bättre på att uppdatera min träningsdagbok här på högersidan i bloggen. Skäms ju! Det är fortfarande förra veckan som ligger uppe.

Maten har varit lchf men jag har ätit även om jag inte varit hungrig. Känsloätare – javisst! Jag kämpar med det hela tiden och denna vecka har det gått så där. Men är ändå nöjd för det har ju varit lchf mat. Men jag kommer medvetet strikta upp det från imorgon för att ”get back on track”. Med att strikta upp det menar jag att försöka dra ner på mejerier och äta färre fröknäcke samt så klart följa min kropps hungersignaler.

Vägningen. Snacka om hat-kärlek. Jag vill väga mig och få en finns tabell med minus men vågen gör mig verkligen galen. Den här veckan har jag vägt mig varje dag (varför?!?!). Det är upp och ner, ner och upp. Jag kan gå upp 2 kg på en dag utan egentlig anledning som jag tycker. Hade jag inte tagit åt mig så, så hade jag inte brytt mig. Men det påverkar mig något enormt. Plus på vägen innebär att mitt humör påverkas hela den dagen. Därför har jag faktiskt bestämt att dumpa vägen. Jag struntar i vågen och kommer att förlita mig på måttbandet och spegeln/kameran istället. För trots allt spelar ju siffran ingen roll, det är ju kroppssammansättningen som är det viktiga trots allt.

Så nya tag inför den nya veckan! Ska satsa på att planera min mat kvällen innan för att vara förberedd och att inte frestas att göra mindre bra val.

Hoppas ni också är laddade inför den nya veckan!

kram, A

 

hämta (4)

Kommentera

