Regnig torsdag

God morgon torsdag! Här på västkusten har det gått ut varningar för mycket regn och det har verkligen regnat non-stop sedan igår morse. Men ska jag vara helt ärlig så gillar jag det för nu känns det ju äntligen som höst. Det har varit en del personligt trassel men en vän den här veckan också som gör att vädret passar humöret. Nu har jag valt att lägga det bakom mig och gå vidare men det har varit några jobbiga dagar.

Idag står inte så mycket på schemat. Just nu står en plåt med fröknäcke i ugnen och efter lunch ska jag och lillasyster en sväng till BVC. När vi ändå är iväg så ska jag ta en runda i affärerna och se om jag kan hitta en fin present till en liten bebis som vi ska få träffa på lördag. Skulle vilja ge en fin och personlig present och inte bara köpa något från lindex eller kappahl men känner att fantasin tryter. Har ni tips och förslag på bra ”nyfödd-presenter”?

Igår testade jag ett nytt pass som jag aldrig gått på innan. MLR – mage rumpa lår med cardio på stepbräda. Var sjukt kul! Förr så gick jag på mycket spinning för jag älskar att få använda huvudet och att fixa koreografin. Och mage rumpa lår kan man ju inte träna för mycket eller hur 😉 det var tre block a 8 min cardio på stepbrädan och på slutet satte man ihop de tre blocken och körde allt. Däremellan var det styrkeövningar för mage rumpa lår. Behöver jag säga att jag har träningavärk idag och värre lär det väl bli 😉

IMG_3252[1]Kram, Annika

 

 

 

4 thoughts on “Regnig torsdag

  1. Vad roligt att hitta din fina blogg! Jag har också en sjumånaders bebis. Men här ammas det för fulla muggar, för särskilt matintresserad är lillen inte ännu tyvärr, men vi övar.
    Åt du LCHF när du ammade? Jag skulle vilja göra det, men är rädd att en kostomläggning får mjölken att försvinna.

    • Jag har haft svårt med amningen med båda mina barn (har en kille på 4 år också). Fick ge ersättning från BB och delammade i ca 2,5 månader sedan blev det ersättning. Jag har hört delade erfarenheter om lchf och amning. En del menar att de får fetare mjölk och en del att mjölken sinar. Du kan ju göra små förändringar och se om du tycker att det påverkar. Jag började äta mer strikt lchf efter att amningen var över. Så kul att du gillar bloggen!! Hoppas du kommer tillbaka 🙂

Kommentera

