Invägning vecka 2

God morgon måndag! Ni som följer mig på instagram (om du inte gör det så gör det vettja – @cleaneatingbyannika) vet reda hur morgonens vägning gick. -1,7 kg sedan förra måndagen och totalt -2 kg sedan jag drog igång  den 26 september. Egentligen en jättebra siffran men jag blev lite besviken. Jag känner stor skillnad på kläderna och hade hoppats på 2 kg. Men ny vecka nu och nya tag. Jag ska sätta mig ner och dela upp min viktminskning i delmål också och vad jag ska belöna mig själv med när jag når de olika målen.

IMG_3137[1]

 

På sätt och vis var det bra att vikten inte riktigt blev det jag hade hoppats på. Jag börjar nämligen närma mig den vikt då jag vid andra viktminskningsförsök har ”blivit bekväm”. Dvs kläderna sitter bättre och jag känner mig nöjd med det jag åstadkommit och börjar unna mig både det ena och det andra till höger och vänster. Allt bli nöjd det är rent livsfarligt! Då tappar man fokus. Man måste hela tiden ha blicken på slutmålet för kämpa vidare tills man når det. Jag unnar mig idag att njuta av känsla av mitt minus på vågen men sen är det fullt fokus igen på målet. 2 kg borta, 13 kvar.

Annika

4 thoughts on “Invägning vecka 2

    • Tack för de fina orden! Ang mina kilo – jag har faktiskt fått den kommentaren av flera det senaste. Jag har en siffra i huvudet som alltid har varit en drömvikt som jag skulle vilja testa. Men går jag ner 5 kg och känner mig nöjd så stannar jag där. Har inga planer på att bli för smal 😊 tack igen! Hoppas du vill fortsätta följa min blogg!

Kommentera

