En lördag med sol, träning och goda vänner

Hur har er lördag varit? Här på västkusten har solen lyst och det har varit runt 20 grader. Svårt att tro att det verkligen är oktober. Värmen är ju skön men jag hade sett fram emot en vacker höst och är lite orolig att värmen ska övergå i kall grå vinter över en natt.

Jag inledde min lördag med en tur till gymmet. Kl 7 kvar jag där. Älskar verkligen att träna på morgonen! Man kan en sån skön känsla i hela kroppen efteråt. Dessutom grymt lyxigt att ha gymmet helt för sig själv!

IMG_3107[1]

Vi har haft vänner över ikväll och jag blev så glad för jag känner verkligen att jag blir mer självsäker med lchf. Jag har ju nästan försökt dölja det innan och inte velat att det ska märkas för att slippa allas kommentarer som ”allt det fettet, kan det verkligen vara bra”. Men jag märker mer och mer att den osäkerheten försvinner undan för undan.

De stora framstegen idag var att jag struntade i att köpa hem läsk och godis. Alla fick vatten och på kvällen ställde jag fram en skål med nötter. För att lyxa till vattnet lite så frös jag inte hallon i isbitar. Det blev både vackert och gott!

IMG_3121[1]

Egentligen gillar jag inte att köpa färska bär när det inte är säsong här hemma hos oss men ville testa isbitarna så jag gjorde ett undantag idag. Litet plus dock att jag samtidigt skänkte pengar till bröstcancerfonden, apropå mitt förra inlägg om kanelbullar.

Till middag fixade jag flygande jacob där jag ändrade receptet lite för att göra det mer lchf-vänligt. Recept kommer i separat inlägg. De andra fick glass med bär efteråt medans jag var mer än nöjd med kaffe efter maten.

Känner mig så nöjd med den resa jag just nu gör med hjälp av lchf. Min kropp mår bättre än någonsin och min inre styrka växer dag för dag. Mår så bra ❤

IMG_3120[1]

 

Annika

2 thoughts on “En lördag med sol, träning och goda vänner

Kommentera

