Lösare jeans

Igår när jag och barnen var hemma hos min mamma så fick vi med oss en påse äpplen hem från ett av deras träd. Jag tycker att det känns bra att ta tillvara på det som säsongen ger oss. Storebror här hemma mumsar gärna i sig äpplemos och jag tänkte att det kan vara bra som fruktpuré för lillasyster också.

Så efter brödbaket i förmiddags så blev det äpplemoskokande. Jag följde inget recept utan höftade lite. Äpplena skalade jag och skar i mindre bitar. Sedan kokade jag bitarna med lite vatten och kanel tills de mjuknat och blivit mos. Sen så smakade jag av med lite vaniljpulver. Det blev riktigt gott och inte alls surt trots att jag så klart skippar sockret. Så klart är det inte lika sött som köpemos men det tycker jag inte ens är gott. Hur surt eller sött moset blir beror ju säkert dock på vilken typ av äpplen man väljer.

IMG_3101[1]

 

Igår la jag inte upp någon matdagbok och det beror på att jag helt enkelt känner att det är ingen intressant läsning. Jag följer samma matschema och det är ingen direkt variation. Jag kör ju periodisk fasta måndag till fredag och äter mellan kl 10-18. Det brukar bli två mål om dagen och på helgen blir det frukost med familjen och då tre mål om dagen.

Jag har ju dragit igång ett eget projekt som jag kallar #iwillbeinthebestshapeofmylifeby2015 och jag har dragit igång en första etapp på 100 dagar som du kan läsa mer om här. Jag kommer att skippa de dagliga matdagböckerna men jag skriver ju om min vikt varje måndag då jag vägt mig. Jag kommer också att göra avstämningar efter 25, 50, 75 och så klart efter 100 dagar.

Jag känner mig riktigt peppad inför vägningen på måndag! Veckan har gått riktigt bra och jag har ju också kommit igång med lite träning efter att förkylningen börjat ge med sig. Imorse när jag tog på mig jeansen så kändes de lösare över rumpa och lår. Den känslan är obetalbar! Den smakar godare än all choklad i världen!

IMG_3098[1] Ha en fortsatt skön fredag så hörs vi imorgon!

Annika

One thought on “Lösare jeans

Kommentera

