Dag 3 – #iwillbeinthebestshapeofmylifeby2015

Då var det söndag igen och en skön söndag har det varit. Mannen och storebror var iväg till badpalatset i Lerum och jag och lillasyster var kvar hemma och småfixade med ditt och datt. Jag fick lagt ut massa kläder på Tradera som jag tänkt på länge. Halva min garderob består av kläder som jag i fler år har tänkt att jag ska ha när jag ”gått ner mina kilon och blivit smal”. Det ska jag ju så klart fortfarande men jag är sjukt trött på att se dem i garderoben varje dag. Därför åker de ut och sen når målet är nått så är det jag som shoppat nytt istället. Känns mycket roligare 🙂

Förkylningen håller fortfarande i sig även om det sakta går åt rätt håll så någon träning utöver barnvagnspromenader har det inte blivit. Maten å andra sidan funkar toppen just nu. Jag tränar mig på att följa mina hunger signaler istället för att äta efter klockan. Allt mitt tidigare bantande och kaloriräknande har fått mig att helt tappa kontakten med min riktiga hunger. Jag vill lära mig att lyssna på min kropp igen och bli trygg i den känslan.

Matdagbok dag 3/100

kl 9 – omelette på 2 ägg, ost och stekt i smör

kl 13 – kyckling, brocoli, kokosfett

kl 17 – köttfärsslimpa, broccoli, blandsallad, oliver, feta, smör

 

Imorgon är det dags för första invägningen. Jag drog ju igång det här projektet i fredags så det har ju inte gått en hel vecka än men jag hoppas på ett litet minus i alla fall. Först tänkte jag vänta till nästa måndag innan vägning men jag vågade inte ta risken att tappa fokus och motivation ytterligare en gång. Bättre att köra fullt ut direkt. Uppdaterar här och på instagram imorgon.

Annika

 

Kommentera

