Superfina burkar från Barnmatsburken.se

Idag kom min beställning från Barnmatsburken. Supersnabb leverans. Jag beställde i söndags och trodde jag skulle få vänta någon dag till. De är så fina och jag blir så glad av färgerna. Jag beställde två olika storlekar på burkarna. Den gröna och rosa är lite större och rymmer en hel portion och den lila och den gula är mindre och lagom smakportion. Jag tänkte att de mindre också är bra sen för olika grönsakspurér som man vill göra. Jag beställda lock till också så att de blir enklare att stapla i kyl och frys.

IMG_2912[1]

Formarna är gjorda i 100 % silikon och från BPA (en kemikalie som används i olika plastprodukter och som anses skadlig för hälsan) de tål allt från -50 grader upp till 230.

images

En annan supersmart grej som jag inte ens tänkt på men som stod på förpackning är att storleken på de olika formarna är precis lagom att få ner en frusen bit i en sån där vanlig barnmatsburk i plast.

images (1)

Det kom också med ett häfte med spännande recept att testa. På deras hemsida finns också massa recept som passar barn i olika åldrar. In och kika runt vettja 🙂

Annika

3 thoughts on “Superfina burkar från Barnmatsburken.se

Kommentera

