Bloggtävling: Vinn Monique Forslunds bok Lchf på riktigt

Under september så gick jag en lchf-kurs hos Monique Forslund som driver bloggen lifezone. En del av kursmaterialet var hennes bok Lchf på riktigt. Det är en helt underbar bok men både en fakta del och mängder av inspirerande recept för effektiv viktminskning. Men jag hade den redan sedan innan och det känns egoistiskt att sitta och hålla på två ex av en denna underbara bok 😉

monique-forslund-lchf-pa-riktigt-large

Så därför tänkte jag lotta ut den jag fick i samband med kursen. Den är signerad av författaren själv och så klart helt oanvänd.

Så här beskrivs boken på Bokus:

Både hälsa och livet behöver omtanke och arbete. Den här boken visar och inspirerar läsaren till att hitta rätt väg med hjälp av strikta LCHF-veckor, shoppinglistor och goda råd som uppmuntrar och skjuter på om det känns motigt.

Att bära på övervikt begränsar, utesluter och håller tillbaka. Att äta rätt är att tacka ja till ett bättre liv!

Boken är uppbyggd med en teoridel där författaren beskriver LCHF, fett, kolhydrater, proteiner, hormoner, belöning och viktminskning. Teoridelen behandlar även frukostvanor, ketoner och alkohol samt mat att ha hemma likaväl som små vardagstips för en lyckad viktminskning.

Andra delen av boken innehåller:

Matförslag från morgon till kväll under fyra strikta LCHF-veckor

Shoppinglistor

Över 60 lättlagade recept

Monique Le Roux Forslund är kostrådgivare, Montessoripedagog, författare, föreläsare, bloggare, fitnessinstruktör, mamma och f.d. överviktig i en enda aktiv person. Monique driver även en egen hemsida där hon hjälper och inspirerar många till att minska i vikt och få ett rikare liv. Efter många år med över 40 kg övervikt har Monique stora personliga erfarenheter av vad det betyder att äta sig till hälsa och optimera vikten.

Monique har tidigare utkommit med succéboken LCHF för hela familjen.

För att tävla vill jag att ni lämnar en kommentar i detta inlägg och beskriver med ett par meningar vad lchf betyder för dig i ditt liv. Länka sedan om tävlingen i din egna blogg med den kursiva texten nedan.

Jag är med och tävlar om Monique Forslunds bok Lchf på riktigt hos CleanEatingByAnnika (gör egen länk). Var med och tävla HÄR (gör egen länk) du också. 

Alla tävlande måste länka från sin ordinarie blogg och ni som har ”tävlingsbloggar” kan alltså inte tävla från dem. Om du inte har någon blogg men ändå vill vara med och tävla så mailar du texten ovan till fem kompisar och tipsar dem om tävlingen. Skicka kopia på mailet till mig också.

Om du följer mig (@cleaneatingbyannika) och Monique (@moniquelifezone) på instagram för extra vinstchans. Följer du oss redan så skriv det i din kommentar.

Vinnaren dras genom lottdragning. Tävlingen pågår till 30 september kl 20:00. Vinnaren skrivs här i bloggen och kontaktas via mail så glöm inte att skriva din mail-adress 🙂

(självklart står jag för frakten av boken)

Lycka till! 

7 thoughts on “Bloggtävling: Vinn Monique Forslunds bok Lchf på riktigt

  1. LCHF är livet! Hade jag fortsatt som förut med Viktväktarna och andra lågfetts och högt antal kolhydrater så hade jag nog ätit mig till döds. -23,3 kg sen i slutet på januari och mer ska bort.

Kommentera

