Härlig regnig måndag

God morgon!

Äntligen måndag och äntligen höst. Det är så mysigt när regnet smattrar mot fönstren som idag. Jag är annars en sån där person som brukar bli lite deppig när sommaren går mot sitt slut och mörkret kommer. Men först och främst så har ju den här sommaren varit helt fantastisk och lååång. Men också så har jag bestämt mig för att må bra och njuta av livet varje dag. Jag ska älska mig själv och ge mig rätt förutsättningar för att må så bra som bara möjligt. Jag vet att jag är på rätt väg mot mitt mål med lchf och träning men jag måste träna mig på att ta de små stegen ett efter ett och inte ta för stora hopp för att snubbla och ramla.

Min förkylning har blivit värre under natten och idag blir det en tur till apoteket för att handla näsdroppar, värktabletter och annat så vi är beredda om barnens förkylningar blir värre. Annars blir det en ganska lugn måndag. Jag ska försöka göra lite mat till lillasyster att frysa in. Blev inspirerad att göra egen barnmat av Monique (lifezone.se) när jag gick lchf forums kursen hos henne.Ska beställa hennes bok Barnmatsboken i veckan tänkte jag.

barnmatsboken

Förra veckan såg jag också hennes föreläsning på kostdoktorns hemsida och den fick mig verkligen supermotiverad till att göra bra mat till mina barn. Jag rekommenderar verkligen dig att bli medlem på kosdoktorns sida om du inte redan är det. Man får ju dessutom prova gratis i en hel månad.

föreläsning Monique

Jag har beställt lite burkar från barnmatsburken också för att frysa in och förvara maten. Jag berättar mer när de har kommit. De är gjorda av silikon och helt fria från BPA.

barnmatsburken.se - BPA-fria frysformar för barnmat

Annika

Kommentera

