En söndag här och nu

Imorse vaknade jag med en rejäl klump i halsen och huvudet fullt av bomull. Dessvärre har förkylningen bara blivit värre allt eftersom dagen gått och nu sitter jag här med en kopp varmt te och försöker lindra halsontet. Storebror hostar ganska rejält också så det är väl bara en tidsfråga innan lillasyster åker på sin första rejäla förkylning. Imorgon tar vi oss till apoteket och fyller på lagren i förebyggande syfte.

I mitt inlägg igår skrev jag om att leva livet nu. Igår kväll efter att jag skrivit så googlade jag och läste en del om the law of attraction / attraktionslagen. Den går ut på att om du känner lycka eller glädje så drar du till dig lycka eller glädje. Det du känner attraheras till dig och du får mer av det. Samma sak gäller om du känner dig olycklig eller sorgsen. Det du tänker och känner blir din verklighet. Jag tror på det fullt ut! När jag läste det så kändes det så självklart. Så när jag går in bantningsprojekt efter bantningsprojekt samtidigt som en lite röst i mitt huvud säger ”du kommer inte att klara det denna gång heller”, är det självklart att det inte går.

Läste ett citat som kändes så klockrent:

quote-art_16232-0

Livet händer nu – lev det nu! Jag kommer aldrig att släppa taget om mitt mål men istället för att titta mot horisonten så kommer jag att fokusera på stigen under mina fötter för att en dag i taget ta mig till mitt mål.

Annika

Kommentera

