Tisdagen som gick lika snabbt som den kom

Hej på er!

De senaste veckorna har jag känt att dagarna och veckorna bara flyger förbi och idag har inte varit annorlunda. Min lilla tjej blev 6 månader i lördags och är supersöt och helt underbart! Jag skulle önska att jag kunde stanna tiden för en stund. Jag vet sedan storebror att den här tiden går så fort och det är viktigt att njuta i stunden. Jag går runt med konstant lite dåligt samvete för jag känner att jag inte gör det. Tiden går så fort och det är alltid fullt upp. Grejer som ska göras och fixas och dessutom har jag ju två barn nu att ta hand om. Men jag vill verkligen bli bättre på att leva i stunden. Stanna upp och njuta av det fantastiska liv som jag belönats med. Jag gissar dock att jag inte är unik som känner så bland oss småbarnsföräldrar.

Idag har vi varit iväg en sväng till bvc och storebror har varit på förskolan. Men lite har vi hunnit med i alla fall. Frysen är full av lite nya matlådor med färdig kyckling och ungsgrillad brocoli. Jag tycker att det är så smidigt att bara kunna ta fram och stoppa in i micron. Jag fick också rört ihop lite mat till lillasyster. Jag gjorde en hel del egen mat till storebror när han var bebis och skulle vilja göra det också denna gång. Vi pratade lite om det på bvc idag och jag fick med mig ett häfte med en del recept. Jag har googlat lite och hittat mycket bra tips också. Så framöver kommer det att bli en hel del tips på barnmat som man kan göra själv.

Nu bär det strax iväg till gymmet för att bli lite starkare och sen landar jag pladask i soffan!

Annika

Kommentera

