Det är du som väljer!

Idag är det val i Sverige och jag har varit och lagt min röst. Det är din plikt och rättighet att rösta till riksdag, kommun och landsting.

Men apropå val så gör du val dagligen. Det är du som bestämmer. Det är du som gör valen. Är du missnöjd över något i ditt liv? Trivs du inte med ditt jobb? Känns din relation inte helt rätt för dig? Stramar jeansen? Gör du inget åt det så väljer du att acceptera läget och säga att det är ok.

Jag väljer att kämpa för att nå mitt mål. Jag väljer att säga nej till socker och kolhydrater. Jag väljer att svettas. Jag väljer varje dag att vägra acceptera det jag inte är nöjd med. Jag vägrar att en dag vakna upp och inse att det är försent. Jag vägrar!

quote1

Hur vill du att ditt liv ska vara? Det är du som avgör.

Annika

Kommentera

