Lördag och lyxfrukost

Hej på er!

I love lchf! Love! Jag mår så bra och äter så gott. Mannen klagar på att jag stinker så jag antar att jag är high on ketos. När man når ketos så ska man ju bli sjukt pigg, glad och må bra och tyvärr även riskera att stinka. Men det goda överväger det onda 🙂 Har hört att lukten ska gå över efter ett tag så vi hoppas på det.

Under veckan som gått så har jag kört periodisk fasta 16:8. Dvs fasta 16 timmar och ha ett ätfönster på 8 timmar. Jag har ätit mellan 10-18. Det har inte känts som någon uppoffring alls faktiskt. Jag har tagit en stor svart kaffe när barnen äter sin frukost och sen brutit fastan med en omelette vid kl 10. Därefter har jag tagit kaffe igen och ev något till runt kl 14:30 när det är dags för mellanmål för barnen och därefter middag vid 17-tiden. Var ganska hungrig på kvällen de första dagarna men sedan var det som om kroppen ställde in sig. Nästan 2 kg har jag tappar sedan i måndags! Känns helt grymt! Visserligen har jag haft tjejvecka förra veckan och fattar att jag tappat massa vatten den här veckan men jag struntar i allt det där och bara peppar mig själv med 2 kilo!! Lördag och söndag äter jag med resten av familjen som vanligt men så klart lchf.

Idag drog vi igång med ny tradition här hemma. Lyxfrukost på lördagar. Jag har bestämt att vi ska ha extra goda och mumsiga frukostar ala lchf varje lördag som inledning på helgen. Idag blev det bland annat äggröra, smoothie, fröbröd och massa annat gott. Nästa lördag ska bacon finnas med på frukostbordet.

Lyxfrukost2 Jag hade bland annat bakat ett fröbröd som var riktigt gott. Jag tog lite vad som fanns hemma och slängde ihop. Receptet kommer i ett separat inlägg.

Hoppas ni alla har en fortsatt härlig helg!

Annika

Kommentera

