Förkylning, sockersug och stress

Det är ju rena rama sommaren ute igen! Imorse när vi skulle gå upp med storebror till förskolan så var det lite svalt men redan när jag och lillasyster kom hem igen så var det redan så att man svettades. Dagen avnjöt vi i solen hos en kollega till mig som bjöd på lunch på sin altan. Men känner en förkylning på g så hösten är nog här i alla fall. Därför avbokade jag spinningen och drog ut på en promenad istället. Det var en helt fantastisk kväll! Så vacker med solen och friskt med den höga luften.

IMG_2765[1]

IMG_2766[1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hade verkligen sett fram emot spinningen för det blir inte så mycket den närmsta tiden för mannen ska ut och resa i jobbet. Jag försöker träna hemma men ska jag vara helt ärlig så är jag helt slut på kvällarna efter att ha varit själv med två små barn hela dagen. 

Förr blev jag superstressad av att missa träning. Min lösning på att gå ner i vikt var att träna träna träna. Maten kom i andra hand. Men här har jag tänkt om. Visst är träningen bra för viktminskning men framför allt är det ju kul. Men kosten är absolut viktigast! Fixar man maten så tror jag att träningen inte är hela världen. Självklart beror det på vad man har för mål också. Men generellt så är kosten absolut viktigast så fixar man den så ger det bättre avlöning än ett extra träningspass. Har för mig att jag läst att kosten är 70 % och träning 30 % av en viktnedgång.

Jag har haft ett sug hela dagen och har inte riktigt kunnat lista ut varför. Jag tycker att jag har fixat maten bra. Det enda jag kan tänka mig är ev dressingen till salladen igår när vi åt middag ute. Den skulle vara baserad på majonäs men det kan säkert ha varit socker i. Det känns som om man inte kan lika på någon mat man inte lagat själv. Ytterligare en anledning till att äta rent / clean eating. 

Jag har också känt mig uppstressad hela dagen. Igår eftermiddag hände en grej (privat) och min värsta mardröm var sann i 10 min. Jag fick ett sådant adrenalinpåslag som satt i hela kvällen och jag har känt av det även idag. Ska googla lite på stress tänkte jag. Jag är ju super lättstressad. Tyvärr måste jag säga för stress är ju ett stort hinder för att bli av med fläsket.

Vi hörs imorgon! Nu ska jag plocka ur diskmaskinen 😉

Annika

One thought on “Förkylning, sockersug och stress

Kommentera

