Mitt smarta mål

För ett par dagar sedan gjorde jag ett inlägg om hur man formulerar mål och målsättningar på bästa sätt för att lyckas. Du kan läsa det här. Sättet som jag beskrev och gillar heter SMART.
Kort förklarat så står SMART för:
S – specifikt
M – mätbart
A – accepterat
R – realistiskt
T – tidssatt
Mitt SMART-mål:
S – Äta lågkolhydratkost och träna för att må bra och känna mig nöjd och njuta av livet varje dag. Jag ska äta lågkolhydratkost och träna styrka 3 gånger i veckan och motion 2 gånger i veckan.
M – Jag ska nå mitt mål att ha bmi 22.
A – Jag inser att det kommer inte att bli enkelt. Jag är en känsloätare och är tvungen att träna mig i att inte belöna och trösta mig med mat. Jag ska sätta den omedelbara njutningen i relation till den långvariga njutningen som mitt mål kommer att nå. Lite gott på fredagkväll är inget värt jämfört med mitt mål. Jag har världens mest underbara man som stöttar mig och det kommer att hjälpa mig mycket.
R – Jag ska träna styrka tis, ons och tors samt kondition sön och mån. Så jag slipper fastna i alla meningslösa tv-serier i höst  Jag ska föra matdagbok för att komma bort ifrån småätandet mellan målen.
T – Jag ska nå mitt mål innan sista mars nästa år. Det är ca 30 veckor tills dess.

One thought on “Mitt smarta mål

Kommentera

