#iwillbeinthebestshapeofmylifeby2015

När tänker man bäst? När svetten droppar så klart! Har kört två grymt sköna spinningpass två dagar i rad nu och tankarna har verkligen varit positiva och peppande. Det har varit som om instruktörerna har vetat exakt vad jag behöver höra. De har kommit med peppande kommentarer som verkligen har gått rakt in i mig. 

Är det bekvämt så utvecklas du inte.

Lura inte dig själv.

Var ärlig!

Du får det du jobbar för.

Fasen vad peppad jag är just nu! Jag ska bli den snyggaste och mest vältränade tvåbarnsmamman som ni skådat! Jag ska vara mer fit efter två barn än innan. In the best shape of my life!

Vad är målet?

Att må bra och känna mig nöjd i och stolt över min kropp. Jag vill slippa mina magproblem och kunna känna mig snygg i mina kläder. Vikten är ett känsligt område för mig och att skriva den här finns inte på kartan. Men just nu ligger mitt bmi runt 25, det vill sägs gränsen till överviktig. Min målvikt skulle innebära ett bmi på 22 som är mitt på skalan för normalviktig. Ibland hör man att man inte kan lita på bmi för muskler väger mer än fett. Jo tjena – du får ha rejält med muskler, typ body builder, om det ska stämma. Så bmi 22 samt en tonad och snygg kropp. Finns det något snyggare än vältränade armar? Skulle väl vara en vältränad rumpa i så fall 😉

Hur?

Kosten kosten kosten! Lita på att lchf kommer att ta mig till målet. Tre måltider om dagen ala lchf. Samt mycket vatten!

Träning för att må bra och trimma kroppen. Två pass cardio och tre styrkepass per vecka.

Varför?

Jag vill må bra och vara fullt närvarande i vardagen. Leva i stunden och inte hela tiden tänka ”när jag är smal då ska jag…”. Jag vill vara en sund förebild för mina barn. Jag vill att min man ska ha en skitsnygg fru! Jag vill visa att bara man vill så kan man nå vilka mål som helst!

hashtag

 

Jag kommer att använda mig av hastagen #iwillbeinthebestshapeofmylifeby2015 på instagram där jag kallar mig @cleaneatingbyannika. Följ mig gärna! Jag kommer så klart att uppdatera här på bloggen också.

Hashtagen kanske är lite missvisande. Jag menar inte till nyårsdagen 2015. Det är för kort med tid. Men under 2015 ska jag nå mitt mål. Det hade varit en grym känsla att ha nått mina mål i mars då min lilla tjej fyller 1 år.

Häng på vettja!

Annika

Kommentera

