Proteinbitar med honung

Idag testade jag att slänga ihop en sats med proteinbars. De här är absolut inte lchf och innehåller en del kolisar. Nu när jag har ökat träningen så känner jag att kroppen behöver mer kolisar men jag kommer fortfarande att hålla det på en relativt låg nivå totalt sett.

Protein-bitar med honung
Ca 28 bitar
75 kcal/bit
7 gr protein/bit
2,6 gr fett/bit
5 gr kolhydrater/bit

200 gr proteinpulver med chokladsmak
100 gr havregryn
1 dl lättmjölk
50 gr rent jordnötssmör
50 gr honung
30 gr kakao
50 gr mörk choklad

Blanda allt det torra med honung och jordnötssmör. Blanda sedan ner mjölken. Det blir en seg fast deg. Tryck ut den på bakplåtspapper. In i kylen nån timme. Ta ut och skär i så många bitar du vill. Smält choklad och dekorera som du vill. Förvara i kyl.

20140808-204919-74959696.jpg

Jag antar att man kan hoppa honungen och söta på annat sätt och då minskar ju kolisarna lite.

Annika

Kommentera

