Njut av sommaren!

Här hemma är vi i semester-mode. Solen skiner och dagarna bara rullar på. Idag har vi njutit av sol och salta bad. Dagen avslutades också på bästa sätt med ett styrkepass här hemma där jag tränade axlar, biceps och mage.

20140721-215115-78675383.jpg

Jag har tänkt att jag ska börja träna mer hemma för att helt enkelt få tiden att räcka till. Så det kommer bli en del inlägg framöver med olika övningar och upplägg.

Dagarna går som sagt fort och jag njuter av att vara med min lilla familj. Så jag hinner helt ärligt inte med att uppdatera matdagboken här i bloggen. Ni förstår säkert. Men det känns inte som någon big deal för maten går bra. Hemma är absolut inget problem (har noll söt-sug) och jag blir mer och mer självsäker och vågar stå på mig när vi äter ute eller träffar vänner. Mannen är helt fantastisk och hjälper mig med att fixa och hjälpa mig med maten. Det är till stor del hans förtjänst att förra semester-veckan gick så bra. Så ni får tro mig att maten funkar bra även om jag inte uppdaterar matdagböcker här helt enkelt. Kanske blir det enklare efter semestern när dagarna återgår till mer rutin. Men jag mår toppen och det är nu viktigast, eller hur?

Jag har även testat broccoli-chipsen idag som jag köpte i lchfklubbens butik i Stockholm. De föll inte mannen på läppen men jag gillade dem. Se smakade broccoli så klart men var spröda och gott kryddade. Rekommenderas!

20140721-215632-78992155.jpg

Hur går det för mer med kost och träning nu under semestern? När man försöker få till nya kost och träningsvanor och gå ner i vikt så är ju rutiner så viktiga. Semster är ju typ lika med inga rutiner alls 😉

Annika

Kommentera

