Lchf-kladdkaka

Idag övergick sol och värme till regn här på västkusten och jag och storebror blev baksugna. Blev en kladdkaka med 2,6 gr kolhydrater per bit. Tänkte dela med mig av receptet.

20140707-164401-60241598.jpg

Ingredienser:
100 gr smör
2 ägg
2 dl sötströ
1 msk fiberhusk
3 msk kakao
30 gr mörk choklad 70 %

Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret på låg värme. Vispa ägg och sötströ pösigt med elvisp. Rör sedan ner smöret. Blanda de torra ingredienserna och rör ner i äggsmeten. Häll över i en springform med 21 cm i diameter. Jag smörjde den med smör men ev går det bra ändå. Sedan hackade jag chokladen i bitar och strödde ut över kakan. In i ugnen i ca 15 min. Låt sedan svalna och förvara i kyl eller frys. Jag delade den i 8 bitar och då blir det 2,6 kolhydrater per bit.

Annika

One thought on “Lchf-kladdkaka

Kommentera

