Krokben

Vägen mot ett ”nytt” och hälsosamt liv är inte spikrak. Inte alls faktiskt. Den senaste veckan har fallit över några krokben men försöker peppa mig med att jag rest mig upp igen. Man har ju inte misslyckats förrän man ger upp, eller hur?

Det har varit mycket tankar som går runt i huvudet ang kost och mat. Jag mår bra av lchf men när jag kör så strikt som jag gjort så blir jag sjuuukt trött på ägg. Ägg står mig upp i halsen! Plus att jag har svårt att stå upp för mig själv och det jag tror på. Jag vet att jag mår bäst utan socker och gluten men så fort man nämner lchf så för det så massa fördomar med sig. Folk tror att man dränker allt i fett och dricker grädde som mjölk. Men samtidigt så vet jag att det är den enda kosten som får bort mitt sockersug och vikten att gå ner. Antar att jag måste bli bättre att stå på mig för det jag tror på.

Träningen går i alla fall toppen 👍👍👍 spinning igår, morgonpromenad och gym idag.

Annika

20140701-215647-79007756.jpg

2 thoughts on “Krokben

  1. Det där med andras åsikter vad gäller mat… Tänk om vi som valt bort socker skulle kommentera och idiotförklara alla som äter pasta, bröd, godis och chips… Det skulle rätt snabbt bli dålig stämning! 😦
    Försök stå på dig och förklara/berätta bara om någon frågar. Annars – gör egna val och välj bort i det tysta. Det har funkat för mig. Jag mår såååå mycket bättre utan gluten och socker, hela min kropp är glad och stark. Jag är piggare och mer alert, magen sköter sig klockrent och jag slipper ups and downs. Inga energisvackor då sockret behöver fyllas på. Jag är jämnare i humöret.
    När jag påminner mig om allt det – och att jag går ner i vikt, kämpar med +25 kg sen graviditet – då är valet inte så svårt för Mig.
    Men jag kör inte superstrikt. Då får det hellre ta tid. Jag äter strikt oftast, men unnar mig morötter ibland, ugnsgratinerade rödbetor med chevré, enstaka gånger någon godbit, en kula glass vid havet på semestern osv. Till frukost äter jag till exempel i princip alltid 2 finn crisp med massor av bregott och pålägg. Massor av ost eller skinka eller bådeoch 🙂 En stäng kaviar och ert kokt ägg på varje smörgås. Jag hittar min väg i strikt/liberalt och vet att jag mår bra av det.
    Hoppas du kan göra det samma!!! Härligt med träningen 👍
    Kram Tess 🐞

    • Åh vad glad din kommentar gjorde mig! Ja, tänk om vi skulle kommentera alla andras! Tar till mig av dina råd. Fick också ett tips på svar till frågan om varför jag inte äter ”riktig/vanlig” mat – vad är mest riktigt det vi ätit i tusentals år eller de senaste 40 åren? 😊

Kommentera

