TGIF!

Har precis sjunkit ner i soffan för lite fredagsmys med en ketoboll och pepsi Max. Vilken vecka det har varit! Det har varit dåligt med tid till bloggande som ni har märkt. Min man har varit bortrest hela veckan och det är verkligen ett heltidsjobb att ta hand om två små barn själv. Arbetstid 6-23 utan rast. Pust! Så mitt vecko-mål vad gäller träning var bara att glömma. Försökte men när jag var tvungen att avbryta hela tiden för att lillasyster skrek så la jag ner. Maten har dock gått helt ok med tanke på allt.

20140627-211519-76519415.jpg

Ny favorit är lchf-klubbens grillkrydda. Fri från socker och e-ämnen och supergod! Ovanför är dagens lunch med kryddan på både kycklingen och i fraîchen. Kan verkligen rekommendera!

Men har bestämt att ha lite mer koll på maten nästa vecka. Ska köra matdagbok i antingen lifesum eller my fitness pal. För att ha koll på kolisarna. Vilken app föredrar ni?

20140627-212000-76800914.jpg

Nu har min man semester i 5 veckor och jag kommer att öka på träningen. Är jag själv hemma kan jag ju inte bara sticka iväg. Jag vill köra mer styrka och ska börja gymma. Tänkte sätta ihop ett upplägg i helgen som jag kan börja köra nästa vecka. Ska köra 3-split. För cardio ska jag börja springa. På efterkontrollen 12 veckor efter förlossningen sa min barnmorska visserligen att jag gott kunde vänta till efter sommaren men min kropp känns helt återhämtad så jag ska i alla fall testa lugnt och lyssna på kroppen. Jag hade ju inga problem så som foglossning och annat under graviditeten så jag tänker att det borde gå ok.

Det är fler och fler som tittar in på bloggen och det är verkligen superkul!! Tack 🌺

Annika

Kommentera

