Välkommen vecka 26!

Så var det måndag och ny vecka. Nu har det gått en vecka i mitt projekt ”mitt år”. Kortfattat innebär det att jag ska äta lchf för viktminskning i ett år men strunta i vågen. Det pga att bryta gamla dåliga mönster där vågen stressar och jag tappar motivationen när vikten inte minskar då fort som jag vill.

Företa veckan gick bra trots att fet var midsommar. Men kände att jag behövde något mer konkret och lite mer uppstyrt för att hålla fokus och motivationen uppe. Därför har jag bestämt att jag ska sätta upp mål för varje vecka. Ett mål för kost och ett för träning. För varje mål som jag når får jag 100 kr att samla i en bott för att köpa belöningar till mig själv under resans gång. Planerar även en rejäl shoppingrunda i juni nästa sommar när mitt år har gått.

Mål för vecka 26:
Kost: skriva matdagbok varje dag och räkna kalorier/kolhydrater
Träning: 3 styrkepass och 2 promenader

Drar även igång en plank-utmaning idag. Första vändan kör jag på knäna och den andra på tårna. Putmagen ska väck!

20140623-193614.jpg

Idag har vi varit iväg en sväng på dagen till ett ställe som heter Göksäter och som ligger på Orust. Det är ett sånt där allt-i-allo-ställe där de säljer allt mellan himmel och jord. Det blev lunch där, räkmacka utan macka. Inte den bästa lunchen – lite räkor och nån matsked majo men det var det bästa som gick att lösa.

Kl 8: 2 kokta ägg, 45 gr smör, kaffe
Kl 12: räkor och majonäs, kaffe
Kl 15: kaffe, 20 gr smör
Kl 17: lchf-pizza
Vatten: 1,5 liter (alldeles för dåligt! Skärpning!)
Totalt: 1650 kcal / 6 gr kolhydrater

Bra dag förutom vattenintaget!

Vi håller på här hemma att göra iordning ett rum till lillasyster och idag har vi varit runt och kollat på tapeter. Älskar verkligen tapeterna från pip studio. Så underbara! Kommer att bli ett riktigt flickrum 🙂

20140623-194432.jpg

20140623-194443.jpg

20140623-194452.jpg

Annika

2 thoughts on “Välkommen vecka 26!

Kommentera

