Dagen efter

Hur mår ni allihop så här dagen efter? Vi spenderade gårdagen med vänner från mamma-gruppen 2010 då storebror föddes. Vi var iväg till en bygdegård i närheten och dansade runt stång, lekte lekar och allt som hör till.

20140621-141611-51371432.jpg

Därefter åkte vi hem till oss och fixade lite gott käk. Det blev grillat eftersom ingen av oss gillar sill. Jag gjorde 56kilo-Åses bea och gissa om den gick hem hos gästerna! Kul att kunna bjuda på egengjord bea. Sjukt bra sätt att impa på sina gäster! Till efterrätt var det jordgubbar och glass men jag körde gubbar och vispad grädde. Mums! Sedan åkte godisskålen fram och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var frestad. Flera gånger tänkte jag att en godis kan väl inte skada. Fast jag vet ju att det aldrig blir en. Har aldrig lyckats att äta bara en godis. Sjukt nöjd att jag stod emot! Däremot slank en del jordnötter ner och det är väl egentligen inte ett av de bästa alternativen heller men i alla fall bättre än sliskigt godis.

20140621-141611-51371432.jpg

20140621-141715-51435880.jpg

20140621-141717-51437725.jpg

20140621-141716-51436776.jpg

Men vaknade trots relativt bra mat med magknip och orolig mage. Tryckte först ner mig själv för jag tänkte att de där jäkla jordnötterna borde jag inte ha ätit. Jag la all fokus på det ”fel” jag gjort. Men så gick jag in och läste på lchfingenjörens blogg där hon i sitt senaste inlägg skrev om hur man bör hantera ev snedsteg/krokben. In och läs! Så jag bestämde mig för att istället för att fokusera och lägga all min kraft på det som var mindre bra, så skylla jag fokusera på det jag gjorde bra. Fet bea, ingen potatisgratäng, inget godis, ingen sockrig läsk. Jag klarade det bra!

Så jag struntar i den svullna magen och tänker att det har säkert lagt sig till imorgon.

Nu är vi på väg till svärmor och med all positiv pepp från lchfingenjören så känner jag mig stärkt att stå emot ev frestelser som kan tänkas dyka upp där.

Heja oss alla som kämpar på!!

Annika

(Bild från förmiddagen självplock av jordgubbar)

20140621-141928-51568561.jpg

2 thoughts on “Dagen efter

  1. Bra jobbat! 👍 Inte alltid så lätt att vända tänket när det väl satt igång. Heja dig! Bra där också med maten – starkt att låta bli alla frestelser!!! 🌸

Kommentera

