Dag 3/365

Så då var jag ännu en dag närmare målet. Och vilken dag det har varit sen! När klockan var 9 och det var dags att gå till förskolan med storebror så visade termometern redan 22 grader.

Efter lämning blev det en promenad på en timme. Idag var en sån där dag då skruttan vägrade sova så det har inte blivit så mycket annat gjort än försöka få henne att sova eller underhålla henne för att undvika alltför mycket gnäll.

Nu på kvällen har jag varit iväg och kört ett spinningpass. Jösses vad varmt och svettigt det var! Det var riktigt tungt och jobbigt med skönt nu när det år gjort.

Kl 8: fettkaffe, fröknäcke med ost och smör
60 min prom
Kl 12: stekt kyckling, broccoli, smör
Kl 15: hallon-smoothie
Kl 17: lax, broccoli, cf sås
Spinning
Kl 20: questbar

Jag har funderat lite på hur jag ska lägga upp det här året som jag har framför mig. Det känns som om jag behöver strukturera upp det för att kunna hålla fokus och motivation uppe. Jag vill också föra någon form av dokumentation så att jag kan gå tillbaka och läsa allt eftersom veckorna går.

Jag har bestämt mig för att sätta upp veckomål. Varje vecka ska jag ha ett mål för kost och ett träningsmål. För varje vecka som jag klarar mina mål då ska jag ge mig själv 200 kr, ett för varje mål. De ska jag sedan ha i en pott som jag får köpa mig belöningar för. Efter den 16 juni nästa år när jag vägt mig ska jag dra ut på en rejäl shoppingrunda och då kan lite pengar komma till användning! Vill jag ge mig själv någon belöning innan så är det självklart ok så länge jag redovisar den här i bloggen.

Sen så ska jag också sätta ihop någon form av dagbok men det får jag fundera vidare på lite till.

Hoppas att ni har haft en lika bra dag som jag! Nu ska jag mumsa vidare på min questbar.

20140618-212402.jpg

Annika

One thought on “Dag 3/365

Kommentera

