Ett år för min egen skull

Ett år. Är det lång tid? Eller kort? Om man tänker på de små sakerna i livet, i vardagen, så är ett år lång tid. Mycket hinner att hända. Men om du tänker tillbaka på midsommar förra året – visst har tiden gått fort?

Ett år ska jag ge mig själv. Som mamma kommer man ju själv alltid i andra hand. Samtidigt är det viktigt att man tar hand om sig själv för att kunna vara en bra mamma. Under året som kommer ska jag bli bättre på att ta hand om mig själv.

För att ta hand om mig själv och må allra bäst så ska jag fokusera på tre saker:

* kost
* träning
* personlig utveckling

Vad gäller kost så ska jag äta så som jag vet att jag mår allra bäst av. Dvs utan socker, e-ämnen och hålla kolhydraterna nere.

Jag mår bra av att röra på mig och träning är rena rama lyckopillret. Under det närmaste året är målet att köra 300 träningspass. Det kan vara alltifrån spinning, löpning, gym, cykel till promenad.

Jag ska också läsa och arbeta aktivt med böcker kring personlig utveckling. Jag har väldigt lätt för att se det negativa och mitt glas är för det mesta halvtomt än halvfullt. Men det ska det bli ändring på!

Annika

20140616-104237.jpg

Kommentera

