Jag tog beslutet

De senaste dagarna har jag kommit på mig själv med att ha ett stort leende på läpparna. Som igår på gymmet när jag kom på mig själv mellan två set med benspark. Killen mittemot vid benpressen tittade skumt på mig. Haha, han måste ha undrar vad jag var för en skum människa som tycker att benspark är så kul! Men det var ju så klart inte bensparkandet som fick mig att le.

Jag har en så stark och positiv känsla i kroppen – som att hoppa runt på små rosa moln. Stegen går så lätt och en dag som idag då solen skiner och värmen är tillbaka så förstärks känslan ytterligare.

Känslan kommer av att jag känner att det är på riktigt denna gång.  Jag är ”ny-start på måndag personifierad”. I säkert 5 år har jag haft ny-start och nytt liv var och varannan måndag. Ena veckan räkna kalorier, nästa gång viktväktarna, sedan tallriksmodellen. Jag har testat A L L T och A L L A sätt som finns att gå ner i vikt. Jag har kört lchf innan också men då saknat bröd och frukt för mycket för att känna att det kunde funka som livsstil för mig.

Men denna gången känns det annorlunda. Jag har inget sug efter bröd men visserligen lite efter frukt men resonerar som så att det kan vara ok ibland när jag nått min målvikt. Jag känner så starkt att lågkolhydrat funkar som livsstil för mig. Jag är så peppad att köra strikt tills jag nått mitt mål och därefter så strikt eller liberalt jag behöver för att må bra både i kropp och själ.

På instagram följer jag en sida som heter @jagtogbeslutet där det läggs upp bilder på människor som gjort enorma resor vad gäller vikt och hälsa. Jag älskar att titta på alla före och efter bilder. Innan har jag alltid känt mig avundsjuk och tänkt varför kan inte jag får det där. Men denna gången känner jag ”det där ska bannemig bli jag och det ganska snart”. Jag ska också få höra kommentarer som ”hur har du gjort?”. Jag ska lägga upp före och efter bilder här på bloggen som jag hoppas kan inspirera och motivera er som andras bilder har gjort med mig. Förebilderna är tagna men än så länge i säkert förvar tills jag har efterbilderna!

Min man som ni säkert förstår har fått höra ”på måndag då…” X antal gånger och lika många gånger har jag (hittills!) misslyckats med att infria vad jag satt upp. Men denna gången håller jag det för mig själv. Jag förstår honom fullt ut och klandrar honom inte för att han inte tror på mig och mina nya målsättningar fullt ut efter alla gånger det brustit. Men denna gången ska han få se 😉

Annika

 

make things happen

(http://servicemanagement.blogg.lu.se/files/2013/02/tips-creating-workplace-motivation.jpg)

Kommentera

