Snubbla och res dig igen

Sitter här i min ensamhet och tittar på Eurovision finalen. Fast det är inte helt sant – Ebba 2 månader ligger brevid mig och snarkar 🙂

Vilken dag det har varit! Jag skulle iväg och klippa och slinga håret idag och barnen skulle vara hemma med Henrik. Men så vid 4tiden imorse säger Henrik att han trodde han var på väg att bli magsjuk. Så hela morgonen ringde jag runt och försökte skaffa barnvakt för avboka frisören skulle jag inte! Nils kunde vara hos en granne och kompis från förskolan men Ebba fick hänga på mamsen. Det gick bra men det är inget jag frivilligt skulle göra om. Det var inte helt enkelt att hålla en liten tjej nöjd och glad när man satt men blekmedel i håret. Ville inte ha henne för mycket i närheten av det men vissa stunder var jag tvungen att ha henne i knät. Men som sagt, det gick bra även om jag nu känner mig som en urvriden disktrasa av alla stress och anspänning. En mamma klarar allt – dagens sanning!

Det är såna här dagar där rutiner saknas och jag är stressad, som jag faller in i tröstätare. Och det har blivit för många rutor mörk choklad nu på kvällen. Först kände jag som jag alltid gör ”nu misslyckades jag igen”. Men så kom jag att tänka på två saker.

1. På eftermiddagen var jag med Nils och köpte lite lördagsgodis. Jag var inte ens sugen och tänkte inte en tanke på att jag skulle smaka och minns inte sist jag åt godis. Det är en stor grej för en sockerråtta som mig!

2. Lchf-ingenjören My. Jag har hört henne prata i lchf-podden om hur viktigt det är att inte säga till sig själv att man misslyckats för då riskerar man bara att göra skadan ännu större. Utan man ska se det som krokben och att man reser sig upp igen.

Så det är det jag peppar mig själv med ikväll. Och att byxorna börjar passa mer ok nu äntligen sedan förlossningen för 2 månader sen. Men guuuuud vad sakta och segt viktnedgången går. Jag tror att det är alla mina tidigare bantningsförsök som gör att kroppen inte ger med sig. Men jag tänker hålla i detta för även om jag inte skulle gå ner ett gram så mår jag så bra av denna kost!

Dålig bild en nyklippt och nyslingad Annika 🙂

20140510-223943.jpg

Kommentera

