Svårt att få till det

Börjar inse att det inte är helt enkelt att få tid att sätta sig vid datorn och blogga med en 3-veckors bebis som antingen är hungrig eller sällskapssjuk. Nu ligger jag med mobilen i sängen och klockan är snart 3 på natten och matningen är precis avklarad. Borde säkert sova men kände att jag behövde få skrivit ett inlägg.

Efter denna graviditet är det som om kroppen vägrar släppa kilona. 2010 ramlade kilona bara av mig men denna gång sitter de som berget! Tappade 5-6 efter förlossningen men sen så har det varit stopp. Har läst att det kan bli så att kroppen håller fast vid fettet så långe man ammar. Nu delammar jag bara i och för sig. Samma visa som 2010 så har jag typ ingen mjölk i mina bröst och efter snart en månad är det ingen förändring. Blir nog max ett par veckor till innan amningen avslutas helt.

Kommentera

